ANUNȚ cu privire la lansarea Proiectului de Evaluare a Impactului de Mediu, Social și Siguranță Rutieră pe traseul R7 R14 Drochia – Costesti – frontieră cu România și R14.1 Soroca – frontieră cu Ucraina
24 septembrie 2025
Stimați Locuitori și Beneficiari ai Proiectului ,
Vă informăm că în perioada septembrie 2025 – martie 2026, se va desfășura activitatea de evaluare a impactului de mediu, social și siguranță rutieră pe traseul R7 și vizează următoarele segmente:
Tranșa 1: R7 106,10 km (intersecția cu R14 – Drochia – Costesti – frontieră cu România) și (Soroca – frontieră cu Ucraina), (Categoria B) împărțită în 6 loturi:
Lot 1 (R7 R14 Drochia-Costești-Frontieră cu România, 29 km) km 0+000 – 29+000 – reabilitarea drumului existent
Lot 2 (R7 R14 Drochia-Costești-Frontieră cu România (Drochia-Rîșcani), 27,4 km) km 29+000 – 59+500 – reabilitarea drumului existent
Lot 3 (R7 R14 Drochia-Costești-Frontieră cu România, (Rîșcani-Costești) – 30 km) km 59+500 – 89+571 – reabilitarea drumului existent
Lot 4 (R7 R14 Drochia-Costești-Frontieră cu România (Centura Drochia) – 7,3 km) – 4,2 km reabilitarea porțiunii drumului existent R12, 3,1 km – construcție nouă
Lot 5 (R7 R14 Drochia-Costești-Frontieră cu România (Drum de conexiune cu noul pod peste râul Prut la frontieră cu România, 5 km) – construcție nouă
Lot 6 (R7 R14.1 Soroca-Frontiera cu Ucraina (Drum de conexiune cu noul pod peste râul Nistru la frontieră cu Ucraina, 7,4 km) zona localităților Cosăuți – Yampil – construcție nouă
Obiectivul Studiului este identificarea și evaluarea impacturilor negative potențiale de mediu și sociale, auditul siguranței rutiere, evaluarea conformității cu legislația aplicabilă națională, internațională și cu Politica Sociala și Mediu (ESP), precum și Cerințele de Performanță (PR) ale BERD, stabilirea măsurilor de prevenire/ atenuare și identificarea oportunităților de îmbunătățire și sustenabilitatea proiectului.
Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană din fondurile Eastern Partnership Investment in Connectivity (EPIC) și Sustainable Infrastructure Fund și este implementat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Beneficiarii instituționali sunt Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) și Administrația Națională a Drumurilor (AND), iar beneficiarii direcți sunt utilizatorii proiectului (locuitorii comunităților și participanții la trafic). Republica Moldova intenționează să integreze infrastructura națională de transport în Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T) – obiectiv strategic stabilit în Strategia de Mobilitate 2030, prin modernizarea căilor ferate, construirea de poduri și autostrăzi și dezvoltarea de coridoare cu România și Ucraina. Proiectul va sprijini conectivitatea națională și regională prin reabilitarea drumurilor prioritare între Moldova, Uniunea Europeană și Ucraina.
Acest anunț a fost elaborat cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul său intră în responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect și nu reflectă în mod necesar viziunea Uniunii Europene sau a BERD. Pentru mai multe informații, sugestii și propuneri, vă puteți adresa direct la:
MM Consulting&Engineering SRL – Moldova
Telefon: +37379534810 (viber)
E-mail: project@mmengineering.org
Adresa: Calea Basarabiei 26/7, mun. Chișinău, Republica Moldova
Sursa: https://www.andsa.md/featured/anunt-cu-privire-la-lansarea-proiectului-de-evaluare-impactului-de-mediu-social-si-siguranta-rutiera-pe-traseul-r7-r14-drochia-costesti-frontiera-cu-romania-si-r14-1-soroca-frontiera-cu-ucraina/?fbclid=IwdGRjcANAns9leHRuA2FlbQIxMQABHodQzT30jo3IHCk2JBtpXYro7bmWDrxF7UOZ7IrMcSR3hDrhpPpLHYxBh8fI_aem_PE0Q0D6xt7reBPY8zYoO-A
Tweet